18 Şubat 2012 Cumartesi

SÜMBÜL ÇİÇEĞİ NAZLIDIR



En sevdiğim çiçek Sümbül’dür. Çok güzel bir kokusu cıvıl cıvıl renkleri vardır. Kış çiçeğidir ancak yaz mevsiminin canlılığı vardır onda. Kışın karamsarlığında pembesi, moru ve beyazıyla ayrı bir ışık verir doğaya.


Sanmayın bakımı zordur sadece biraz nazlıdır. Yerini sevmezse, ilgilenilmezse pek alıngan olur, küser, çiçeklerinden mahrum bırakır.


Işığı sever, soğuk havayı da, kararınca su vereceksin. Küçücük saksısında boyunu uzatır çiçeklerini haftalarca soldurmadan koruyabilir.



Soğanlı bir bitkidir. Senede bir kez çiçek açar, her sene yeni bir soğan almanız gerekir. Tabi bunları benim gibi amatörler için söylüyorum. Çiçeklerin dilinden iyi anlayanlar soğanları gelecek sene için de saklayabiliyorlarmış.


Kış aylarının başlamasıyla birlikte aldığım Sümbülleri büyütmeye çalışıyorum. İki tanesinde pek başarılı olamadım, küstürdüm onları.



Ancak ilk aldığım pek bir endamlı, albenili oldu. Maalesef solmuş halinin fotoğrafını çekebildim. Sadece ne kadar uzayabileceğini göstermek için çektim.


Diğer ikisi biraz önce de anlattığım gibi ilgisizlik ve yerlerini sevmedikleri için büyümeden kurudular.


Hiçbirini atmaya kıyamadığım için benimle birlikteler.


Bu günlerde Pembe Sümbülümü el bebek gül bebek büyütmeye çalışıyorum. Şimdilik durumundan memnun gibi gözüküyor açmaya pek bir hevesli.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...