27 Ocak 2012 Cuma

KAR, KİTAP VE YEMEK

Bugün İstanbul’da kar yağıyor. Benim nadir olarak işe gitmediğim bir gün. Bu fırsatı iyi değerlendirdim ve bir süredir okuduğum kitabı nihayet bitirdim. Yemek bu aralar ilgili alanlarımın başköşesine kurulmuş durumda. Okuduğum kitaplarda ve yazılarda, izlediğim programlarda yemek ön plana çıkıyor.

Bitirdiğim kitap, yemek kültürü üzerine öykülerden oluşuyor. Muriel Barbery “Gurmenin Son Yemeği” adını taşın kitabında Fransız mutfağını anlatırken vakti zamanında Fransa’nın sömürgesi olmuş Kuzey Afrika ülkelerine ve Yunanistan gibi Fransızların tercihi tatil bölgelerine gidiyor. Aslında kitabın kahramanları pastalar, yemekler, içkiler, dondurmalar ve birbirinden lezzetli tatlar. Bu kahramanların arasına serpiştirilmiş çoğu Grenelle Sokağı’ndaki apartmanda oturan insanların başından geçenler ise oldukça karamsar.

Kitapta benim en sevdiğim ve aynı zamanda aklımda kalanlar ise; gurme köpek, Yunan tatlısı olarak anlatılan lokma,  Fas yemekleri ve merak uyandıran ceylan boynuzu tatlısı, Kazablanka filmindeki Rick karakterinin ismini taşıyan kediciğin sahibini anlattığı bölümler.


Fransız yemek ve içecek kültürünü merak ediyorsanız bu kitapta çok şey bulabilirsiniz. Ben “Gurmenin Son Yemeği”ni de bu yüzden okurum.

BUKET UZUNER’İN YOLDA KİTABI

Kitap bana 2009 yılında bir solukta okuduğum Buket Uzuner’in yazdığı “Yolda” kitabını anımsattı. Uzuner kitapta, dünyanın çeşitli ülkelerine yaptığı seyahatleri ve bu ülkelerin mutfaklarını anlatıyor. Sadece anlatmakla da kalmıyor tarifler de veriyor.

Kitap gezgin ruhuma iyi gelmişti. Buket Uzuner’in “Yolda” kitabını şiddetle tavsiye ederim. Mutlaka okuyun yüzünüze bir tebessüm yayılır ve uzak diyarları keşfedersiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...