12 Ocak 2012 Perşembe

BİR KÖPEĞİ SEVMEK

Hayvanlarla bir bağım hiç olmamıştır. En yakın ilişkim Teyzemin Karabaş isimli ve ismi ile müsemma olan köpeğiydi. Çocukken ne zaman teyzeme gitsek Karabaş’tan köşe bucak kaçmak zorunda kalırdım. Genel olarak zaten hayvanlardan korkan biriyimdir. Hatta kedi bile beni ürkütür. Ancak, onları uzaktan sevebilirim.

Hayvanları anlamaya çalışmam ve onlara daha sıcak bakmam çevremdeki hayvan severlerin sayesinde oldu. Hayvanlar hakkında duyduğum pozitif anılar ve sahiplerinin sevgi dolu bakışları beni etkiledi.

Birgün evin yakınındaki bir alışveriş merkezinde yer alan petshop’taki Çov Çov cinsi diğer adıyla Çin Aslanı köpek benim hayvanlara dokunamama alışkanlığımı sona erdirdi. Öyle sevimli, öyle masum, öyle uysal, hatta şapşal (tamamen sevimli anlamda kullanıyorum) bir ifadesi vardı ki…

Oraya birkaç kez daha gittik ve neredeyse onu almaya bile karar vermiştik. Her günümüz onu konuşmakla geçiyordu, sık sık fotoğrafına bakıyorduk, bayağı hayatımıza girmişti. Sonra nasıl bakarız tedirginliği bizi bu isteğimizden vazgeçirdi.

Onu görmeye gittiğimizde bizi görüp seviniyor sanki bizi ailesi olarak kabul ediyor gibi geliyordu. Ben de ona alıştım ve önceleri yavaş dokunuşlarla sonra bayağı severek ilk köpek arkadaşıma da kavuşmuş oldum.

Artık almayacağımız kararını verdiğimiz de son kez arkamızdan tek bir defalık havlamasını da asla unutamayacağım. Sanki bizim onu almayacağımızı anlamış gibiydi. Hayvanların bu kadar hisli ve akıllı olabileceğini tahmin bile edemezdim. Bu arada Çov Çov’lar çok nadir olarak havlıyormuş.

Çov Çov’u almaktan vaçgeçmiş olabiliriz ancak hayvan sevgisi içime işlemiş bir kez.

Ne zaman balık ve tavuk yapsak arta kalanları sitedeki kedilere vermeye başladık. Onlar da bizim onlara yemek verdiğimizi bildiklerinden elimizde ne zaman torba görseler saldırmaya başladılarJ

Yakın bir arkadaşımın Amerikan Cocker cinsi köpeği Romeo’yu da sevdiğimi atlamamalıyım. Doğrusu Romeo yabancılara çok hevesli değil, biraz naz yapıyor. Ancak onun elde örülmüş kıyafetleri Romeo’yu daha da şık yapmış. Köpeğine kıyafet almayı düşünenleri bu sözlerim, ailede iyi örgü bilen varsa çok güzel tasarımlar çıkabilir.

Şimdi düşünüyorum da Karabaş ile oynayıp onun dost canlısı yaklaşmalarına karşılık verseydim çocukluğum daha da güzel geçebilirdi. Öldüğünde gerçekten çok üzülmüştüm. Aradan yıllar geçmesine rağmen hala onu anıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...