7 Ocak 2012 Cumartesi

2011 HEDEFİ İTALYA TURU VE DİLEĞİMİN KABUL OLMASI

Trevi Aşk Çeşmesi

Her yeni yıla girerken yapılacaklar listesi hazırlarım. Bugüne kadar hepsini gerçekleştirdiğim görülmemiştirJ

İyimser bir bakış açısı ile listeden yapamadıklarıma değil de yaptıklarıma bakarak kendime iyi not veririm. (Biraz torpil geçiyorum)

2011’in kısa bir değerlendirmesini yaparsam görmediğim bir ülkeye gidilecek maddesini yerine getirmiş olmanın mutluluğu ile 10 üzerinden 9’u hak ettiğimi sanıyorum. Geriye kalan 1 de diğer yapılamayan 99 madde için olsun.

İtalya görmeyi arzuladığım gidenlerin anlata anlata bitiremediği bir ülkeydi benim için. Gittim gördüm şimdi kişisel izlenimlerimi aktarabilirim.


Mutlaka gidin ancak klasik şehirlerin dışına çıkın, Kuzey’de küçük kasabaları keşfedin, Garda Gölü, Como Gölüne uğrayın. Gerçek İtalya’yı böyle görebilirsiniz bence.

San Gimignano, Siena, Toskana vadisi benim favorilerim.
San Gimignano’ya adım attığımda gerçekten İtalya’da olduğumu hissettim. 
  
 
Başrollerini Johnny Depp ve Juliette Binoche’in paylaştığı Çikolata filmi burada çekilmiştir diye düşündüm. Yanılmışım ama bu güzel kasaba rehberimizin söylediğine göre İtalyan yönetmen Franco Zeffirelli'nin "Mussolini ile Çay" filmine dekor olmuş.

Kendimi bir filmin içinde hatta zaman yolculuğu yapıp Orta Çağa gitmiş gibi hissettim.

Küçücük, korunaklı, sıcacık, tarih kokan sevimli bir yer. Mutlaka görün derim pişman olmayacaksınız.

Dilim pizzası ve ünlü dondurmacısı da midenize bayram yaptıracak. İllede alışveriş diyorsanız, Toskana vadisinde yer aldığı için zeytinyağı, sabun, şarap, el işi ürünleri, ahşap objeleri alabilirsiniz.

Ama fotoğraf makinenizi unutmayın hatta video çekme imkanınız olursa hiç kaçırmayın.

İşte San Gimignano böyle bir yer

Güzel Toskana vadisi içindeki Siena ise San Gimignano’ya göre daha büyük. Buraya gittiğimde aklıma Siena Miller geldi, ismi buradan mı geliyor acaba? Siena, kasabanın meydanında yapılan geleneksel at yarışını ve hayvan isimlerinden oluşan mahallelerini bir turizm sermayesine çevirmiş.

Neticede bu küçük kasaba turizm yatırımı düşünenlere fikir verebilir, gelin görün, ilham alınJ

Garda Gölü
Sirmione

Sonrasında Garda Gölü ve Sirmione… Rengarenk çiçekler, iyi korunmuş yüzyıllık evler, modernlikten uzak, klasik ama köhne olmayan bir turistik kasaba daha. Tekne yolculuğu yapın, göle ayaklarınızı sokun. Gittiğimizde Göl kenarında pelikanlar vardı. Sizi kovalamazlarsa sevimli bile oluyorlar.


Como gölü
İşte karşımızda ünlülerin tatil mekanı ve birbirinden görkemli malikaneleri ile meşhur Como gölü, yeşilin suyla buluştuğu yer. Burada da terke turu yapın George Clooney’in evini görmek mümkün. Şansınız varsa belki kendisini de görebilirsiniz.

Como Gölü’ndeki tekne turunun ardından kalan boş zamanımızda kasabada bir tur attık. Kim  “Dünya küçüktür” demişse doğru demiş. İstanbul’da oturmamıza rağmen yıllardır görmediğim arkadaşlarıma burada rastladım. Sokak boyunca yürürken kafenin birinde oturan kişi dikkatimi çekti. Ne kadarda arkadaşıma benziyor derken göz göze geldik. Evet, bu o yanındaki de eşi. Memleketten uzakta sıcak bir karşılaşma, kucaklaşma, fotoğraf çektirme, küçük bir sohbet. Hoş bir tesadüf J

Klasikler

Gelelim İtalya deyince ilk akla gelen şehirlere. Roma, Floransa, Milano, Venedik…

Collesium-Roma
Roma, yaklaşık 3 milyonluk nüfusa sahip her adımda tarih kokan bir kent. Burada beni en çok pagan tapınağı “Pantheon” etkiledi. Sanırım Dan Brown'un Melekler ve Şeytan'lar kitabını okurken burayı böyle hayal etmemiştim. Roma’nın ana caddelerinden uzaklaşıp küçük daracık sokaklarda ilerlerken gördüm Pantheon’un devasa sütunlarını, bu kadarını beklemiyordum. İlerledikçe vardığım meydanda bütün görkemiyle duruyordu. Pagan dönemlerinin tapınağı sonradan kiliseye çevrilmiş  “Pantheon”.

Pantheon
Roma’da en çok ilgimi çeken gizemli ve etkileyici “Pantheon” oldu.

Yeri gelmişken meşhur Trevi Aşk Çeşmesi’nde dilediğim dilek de gerçek olduJ Meraklısına…

Roma’yı bireysel olarak da gezebilirsiniz. Şehrin turistik haritası çok net ve açıklayıcı. Yürüyün derim çok yorulursanız dönüşte metroyu kullanın.

Bu arada Roma’da Türklere çok alışıklar, hatta esnaftan Türkçe kelimeler bile duyabilirsiniz, şaşırmayın. Sokak satıcısı Afrikalı ve Asyalı göçmenler, Türklere pek sempatik davranıyor.


Venedik
Venedik, tur rehberimizin söylediği gibi “Venedik’e mutlaka bir kez gelinmeli ama bir kez”

Bu söze ben de katılıyorum.

Duomo Katedrali-Milano
Milano’da Duomo Katedrali’nde Aşk Çeşmesi’ndeki dileğimi yeniledim işi garantiye almak içinJ

İyi ki de yapmışım, evrene iki kat enerji göndermem işe yaradıJ

Klasikler bu kadar yeter.

İtalya’da sanırım beni hayal kırıklığına uğratan yerlerin başında Pisa kulesi geliyor.

Pisa
Mermerin soğuk görüntüsü Pisa Kulesi ve çevresindeki yapılara da sirayet etmiş.

İtalya’ya yönelik bir izlenimimi daha paylaşmak isterim. Kilometrelerce otobüs yolculuğu yapmış olmanın avantajı ile birçok yerleşim yerinden geçtik.

Otobüs yolculukları birçok yerleşim yerini uzaktan da olsa görme, ülkenin coğrafyasını tanıma fırsatı veriyor.

İtalya, ekonomik büyüklükte dünyanın ilk on ülkesi içinde yer alıyor. Sanayisi geniş bir coğrafyaya yayılmış. Mucitler, sanatçılar, girişimciler, büyük ekonomi olmak için bunlara ihtiyaç var.

İsviçre

Lugona-İsviçre
İtalya turumuzda küçük bir İsviçre kaçamağı da yapabildik. Lugona, İtalya’ya sınır güzel bir kasaba. Göl kenarındaki bu kasaba, doğal güzelliğinin yanı sıra oldukça zengin milli geliri ile de dikkat çekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...