31 Ağustos 2012 Cuma

FOÇA VE İZMİR’İN LEZZETLERİ

 
Foça ve İzmir’in lezzetlerinin tadı damağımda kaldı. Hele Foça’da yeme şansı yakaladığımız doğal ürünlerden yapılan lezzetleri ve İzmir’in klasik tatları çok güzeldi.




FOÇA MANDIRA

Foça’nın Bağarası köyünde bulunan Foça Mandıra’nın muhteşem lezzetteki yoğurdunu İstanbul’a kadar getirdik. Bu yoğurttan ayırdığımız maya ile evde kendiyoğurdumuzu mayaladık. Çok lezzetli oldu.

EMİNE BACI

Sonunda ünü İzmir’in sınırlarını aşmış Emine bacıdayız. Bağarası köyündeki Emine bacı yörenin birbirinden çeşitli otlarıyla yaptığı harika gözlemeleriyle ünlü.
 
Biz otlu mantarlı peynirli ile otlu mantarlı kıymalıyı tattık. Gözlemeler çok büyük iki kişi paylaşmalı.

 
 
MİDYE DOLMA

Foça’ya gelinirde deniz ürünü yenilmez mi! Hele de deniz denizden çıkmış midye… Limonu yanında midye dolmayı Foça sahilde bulmak mümkün.

KUMRU

İzmir’in süper lezzeti. Tavsiye üzerine Kumrucu Şevki’de klasik olanı denedik. Kumru'yu turşu ile birlikte servis ediyorlar. İstanbul’da şubesi varmış mutlaka gidilecek.

 
BOYOZ

Sade yağlı börek gibi bir şey, ister peynirle birlikte ister sade tadı çok güzel. İzmirlilerin boyoz tutkusunu şimdi anlıyorum. 

 
GEVREK

Bildiğimiz simit. İzmirliler gevrek diyor ve İstanbul’da bu lezzeti bulamadıklarından yakınıyorlar. Ben İstanbul simidini tercih ederim
 



ŞAMBALİ

İlk kez yedim çok beğendim. Şerbetli ancak sünger gibi değil, tam kıvamında. Mutlaka denenmeli.

 
DONDURMA

Foça’da fabrikasyon dondurma almamıza gerek kalmadı. Giritlilerin yaptığı dondurmalar bizi yeterince memnun etti.


Üstelik bu dondurmacıların yaratıcılıkları da sınır tanımıyor, birbirinden ilginç dondurma tatma fırsatı var.




Elbette yoğurtlu dondurmayı denedim İspanya’daki lezzeti bulamadım, keçiboynuzlusu güzeldi.



1 yorum:

  1. çok duygusuz bir gezi yazısı sizi kınıyorum.....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...