26 Mayıs 2012 Cumartesi

BİR GÜNDE ÜÇ ÇOCUĞUM OLDU


Bıdık Hatun, Bobi Bıdık JR, Minnoş Pamuk… İkisi kız biri erkek…

Bizim sitenin kedicikleri büyüdü ve iki aylık oldular.

Belediyelerin sahipli ve sahipsiz hayvanlara ücretsiz kuduz aşısı yaptığını öğrenince bu fırsattan bizim kedileri de yararlandırdık. 
Geçenlerde kuduz aşısı yaptırmak için barınağa gittik.  Öncesinde onlar için uzun yolculuklarını planladık. Hayvan dostu bir arkadaşımdan kedicikler için taşıma kutusu temin ettim. Ardından onların bu kutuya girmesini sağladık. İtiraf ediyorum bu konuda benim bir katkım olmadı. Sonra gazete kağıdı sardığımız arka koltuğa kutuyu yerleştirdik. Yaklaşık 5 kilometrelik yolculuğumuzda kedicikler pek bir huysuzdu, devamlı miyavladılar.

Sorunsuz bir şekilde barınağa vardık. Sayısını tahmin edemeyeceğim kadar köpeğin havlamalarının fonda yer aldığı barınak gerçekten insanın içini sızlatıyor. Petshop’lardan değil barınaktan hayvan alın diyenlere hak verdim.

Veteriner ilgili biriydi, anne Bıdık aşı yapılırken herkesi zorladı, bağırdı. Bıdık JR yüzünü ekşitti, Pamuk ise en cesur olanıydı, gıkı çıkmadı. Cesur kızım benim.

Veteriner, kediciklerimize "kedi ve köpekler için uluslararası sağlık ve aşı karnesini" doldurdu. Karnelerinde cinsiyetleri, ırkı, rengi ve doğum tarihleri yazıyor. Karnelerinde üçünün sahibi olarak da benim adım geçiyor. Sahibi demek yanlış olur neticede onlar sitemizin kedileri ben kendimi onların manevi annesi olarak görüyorum.

Bu vesileyle de onlara göbek ismi koymaya karar verdim. Anneye Hatun, küçük kıza Minnoş isimlerini koydum. Erkeğe Bobi ismini de bizim sitede kedilere en çok emeği geçen komşum koydu.

Daha bir aylıkken fotoğraflarını buradan yayımlamıştım. Şimdi onları bir arada tutup fotoğraflarını çekmek imkansız gibi...
Bobi sonunda ikna oldu...
Objektife "Biran önce bitirin oyunuma devam edeceğim" bakışı atmış. 

KUDUZ HASTALIĞINDAN KORUNMA 
  • Isırma vakalarında, önce sağlık kuruluşuna veya Belediyenin Sağlık İşleri Müdürlüğü'ne müracaat ediniz.
  • Isırılan yeri önce bol suyla yıkayanız, daha sonra bölgeyi oksijenli su ile temizleyiniz. Yara yerini asla kapatmayınız, çünkü kuduz virüsü havasız ortamda ürer.
  • Isırılan şahıs kuduz aşısı yaptırmak üzere acilen İstanbul'da oturanlar için Haseki Hastenesi'ne müracaat edilmelidir.
  • İlgilinin müracaatı ile belirtilen adrese giden Veteriner İşleri ekibi: ısırılan köpek sahipli ise yerinde, sahipsiz ise Belediyenin Hayvan Barınma ve Müşahade Merkezi'nde ongün süre ile müşahade altına alınır. 


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...