28 Nisan 2012 Cumartesi

EVİMİ BEN BOYADIM


Ne zamandır evi boyamayı düşünüyordum. Arkadaşım, ben bu işlerden anlarım birlikte yapalım hem keyifli hem de daha ekonomik olur dedi. Benim de aklıma yattı.


İlk iş, boya seçimi ve gerekli malzemeleri almaya geldi. Bir süre önce keşfettiğimiz Marmara Forum’daki Bahause’a gittik ve alışverişimizi oradan yaptık.

Yatak odası hariç diğer alanların hepsi için açık fildişi rengindeki boyada karar kıldım. Pek bir afili olan su bazlı, küf önleyici boyadan seçtim. Tabi fiyatı da bu özelliklerine uygundu!

Tavan boyası, maskeleme bandı, koli bandı, kaplama örtüsü, fırça, rulo, boyaya başlangıç malzemelerimiz oldu.

İlk nereden başlayalım kısmı düşündürücüydü, en sonunda zor olanı denemeye karar verdim.

Evin en büyük odası salon ilk kobayımızdı. Önce odadan çıkarabildiklerimizi çıkarttık ardından boyadan etkilenmemesi için eşyaların üzerini örttük.


Prizleri yerlerinden söktük ve koli bandı ile bantladık. Çarpılmamak için bu işlemleri yaparken şalteri kapattık.


Değiştirmeyi düşündüğüm ve bazı izolasyon uygulamaları yapacağım için süpürgelikleri söktük. 

Gazete kağıdı ve kaplama örtüsü bu noktada çok işe yaradı. Fotoğraflarda da görüldüğü gibi parkelere ve eşyalara zarar vermemek için önce gazete kağıdı ile bir güzel kapladık ardından hepsinin üzerine naylon örtüyü serdik.




 Bu arada kapı ve pencere kenarlarında da maskeleme bandını kullanmayı ihmal etmedik.




Daha kolay çalışalım diye odanın kapısını söktük.

Avizeleri söktük, yerine bir duy asıp akşamları da çalışma fırsatı yarattık.

Önce rulo ile tavanı boyadık. Burada benim sadece yönlendirme olarak yardımım oldu. Boy avantajını kullanan arkadaşım tavan boyasında iyi iş çıkardı.


Soldan sağa boyanan tavanlara, dalgalı olmaması için aynı yönde ve çift kat boya atıldı.

Ardından kartonpiyerler boyandı.

Sıra duvarlara geldi. Önce ince iş diye tabir edilen kartonpiyer ile duvar ve süpürgelikle duvar arasındaki yerler boyandı.


Daha sonra duvarlara geçildi. İki kat boya atıldı. Boyanın kuruması için en az 4 saat bekledik.

Bizi en zorlayan yatak odası oldu. Burada diğer odalardan farklı bir renk ve çalışma gerçekleştirdik. Tek duvar fuşya diğerleri ise şeker pembe rengine boyadık.  


Fuşyanın üzerine ayrıca gümüş sim renginde cila çekerek parıltılı bir arka fon yarattık. 

Pembe ve fuşya duvarın birbirine temas ettiği noktaları boyamak gerçekten zordu. Üstelik maskeleme bandı kullanmamıza rağmen bazı sorunlar yaşadık.

Bu kadar koruma sağladıktan sonra sonucun iyi olması boyada beni sevindiren en önemli noktaydı.


Boya işleminde en çok emeğim yatak odasına geçti. 

Bütün evin boyası bitince naylon örtüleri ve maskeleme bantlarını söktük, gazeteleri kaldırdık.

Ortaya çıkan manzaraya göre bazı boya rötuşları yaptık.

Uzun, gergin ve sıkıntılı bir boya sürecinin ardından her şey yoluna girdi. Boyada amatördük ancak çıkardığımız iş profesyonele yakındı. J

Boya deneyiminin ardından şunu dürüstlükle söyleyebilirim ki, bu işi bir profesyonele bırakmak gerek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...