1 Nisan 2012 Pazar

BİR BAHAR PAZARINDA ÇORLU

Pazar günü sıcaklık 20 dereceye yaklaşırken Çorludaydık. Tekirdağ’ın ilçesi Çorlu bir sanayi kenti görünümüne sahip.  Her yerden bir sanayi tesisi çıkıyor. Birçok tanınmış markanın üretim yeri burada bulunuyor. Dolayısıyla, Çorlu, Türkiye’nin en gelişmiş ilçelerinden biri olmuş.

Eğer kısa bir zaman için Çorlu’da iseniz ve birini bekliyorsanız. En iyisi Çorlu’nun üç alışveriş merkezinden birine gitmek. Orion ve Kipa alışveriş merkezleri yan yana, Avantaj Outlet ise biraz daha şehrin dışında bulunuyor.

Orion AVM’de Koton’dan, Adil Işık’a, D&R’dan Mado’ya gezilecek ve dinlenilecek mekanlar mevcut. Ayrıca, sinema salonu da var.

Beklenen kişi gelince kendimizi dışarı attık. Bahar’ın bu güzel pazarında hava yürümek için çok elverişliydi. İlçeyi tanımak için Atatürk meydanında ve çevresinde yürüyüş yaptık.
Karnımız acıkınca, önceden yapmış olduğum araştırmalar neticesinde Mehmet Yaşin’in tavsiye ettiği "Saydanlar Kanaat Lokantası"na gittik. Kalabalıktan biraz uzakta küçük bir bahçesi olan temiz ve güzel bir lokonta burası. Et yemekleriyle ünlü bence zeytinyağlıları da denemek gerek, taze fasülye pek bir lezzetliydi.

Saydanlar Kanaat Lokantası, hafta sonu daha az çeşitle hizmet veriyor. Bizim tercihimiz, saray köfte, karışık ızgara köfte, zeytinyağlı taze fasülye, içecek olarak da kendi yaptıkları ayrandı.
Tatlılar çok güzel görünüyordu. Garsonun tavsiyesi üzerine peynir ve kabak tatlılarını istedik. Hepsi lezzetliydi.
Peynir tatlısını ilk kez yiyorum, tahin ve cevizle servis ediliyor. Yanına kaymak da konunca tam bir kalori bombası haline dönüşmüş.

Hesap olarak 42,5 lira verdik.
Şehir halkı pek bir güler yüzlü ve yardımseverdi. Yol ararken ve alışveriş yaptığımız kişiler pek bir cana yakın davrandılar.
Yöre halkının konuşması Beyaz’ın TV’de yaptığı skeçleri çağrıştırıyordu.
Dönüş yolunda bulutsuz bir gökyüzü, yemyeşil tarlalar ve çiçek açmış ağaçları bize eşlik etti.

BÜYÜKÇEKMECE SAHİLİ
Gelişin aksine dönüşte E-5’i kullandık, Büyükçekmece sahilinde de mola verdik.
Sahil cıvıl cıvıldı. Deniz de çok güzel görünüyordu.

Bazı çılgın gençler denize girmek için yazı beklememişti.
Sahilde güzel bir yürüyüşün ardından bir kafede biraz dinlendik. Güneş batmaya başlayınca havada serinlemedi, bu mevsimde tedbirli giyinmek gerek.
Dönüş yolunda bazı yerlerde trafiğe yakalandık. İleri saat uygulaması başladığı için gün ışığından daha fazla yararlanıyoruz eve vardığımızda saat 7 ve hava daha kararmamıştı.
Hiç görmediğim yerleri görme şansımın sürmesini diliyorumJ