29 Aralık 2013 Pazar

AYDINOĞLULLARI BEYLİĞİ’NİN BAŞKENTİ BİRGİ

Birgi’yi ilk kez televizyonda görmüştüm. Bayram seyahatimizde Birgi’ye uğradığımızda Çakıroğlu Konağı’nı gezerken aslında burayı çok daha önceden bildiğimi keşfettim. Bu odalardan birinde İstanbul diğerinde de İzmir manzarası olmalı diyerek heyecanla girdiğim kapılardan arkamı döndüğümde beni güzel bir sürpriz bekliyordu.

İzmir’den Ödemiş’e doğru yol alıyoruz, ardından da Birgi’ye varıyoruz. Ödemiş Birgi arası sadece 7 km. Hava çok soğuk ve yağmurlu, yine de Birgi’nin tılsımı bizi içine çekiyor. Önce sağa sapıyoruz, uzun bir cadde karşımıza çıkıyor. Karşılıklı tarihi Anadolu evlerinin sıralandığı ağaçlıklı bu yolda Birgi’ye gelmekle çok iyi bir karar verdiğimizi anlıyoruz.

Yolun sonundaki meydan, camisi, yöresel ürünlerin satıldığı tezgahları, kahvesi, Gazi Umurbey’in heykeli ile bize merhaba diyor. Burası Birgi’nin tam merkezi... Buradan ara sokaklara dalıp yine zaman yolculuğuna çıkıyor, bol bol fotoğraf çekiyoruz.
İstanbul panoraması
İzmir panoraması

Her noktası tarih kokan Birgi’de beni kalbimden vuran Çakıroğlu Konağı oluyor. Yıllar önce seyrettiğim bir belgeselde geçen bu konak beni çok heyecanlandırıyor. İzmir ve İstanbul panoramalarının resmedildiği odaların yanı sıra mimarisi, süslemeleri ile konak başlı başına çok etkileyici. Ancak Kültür Bakanlığı’na ait olan bu konak bakımsızlıktan çökmek üzere… Sınırlı sayıda kişinin aynı anda gezebildiği konak yeniden restore edilmezse birkaç yıl sonra gezilemeyecek.

Birgi’de bu güzelliklerin üzerine soluklanmak için meydandaki Tarihi Meydan Kahvesi'ne  oturuyoruz. Burası Türkiye’nin en güzel 10 meydanı arasında yer alan Birgi meydanına bakıyor.

Meydandaki 1300’lü yıllarda yapılmış Cami’de görülmesi gereken yerler arasında yer alıyor.