1 Eylül 2013 Pazar

DOĞU KARADENİZ TURU-3
UZUNGÖL VE YAYLALAR

Doğu Karadeniz turumuzda, kıyı şeridinden uzaklaşarak iç bölgelere ve yaylara rotamızı çeviriyoruz. Uzungöl, bu coğrafyanın en güzel doğa harikalarından biri, yaylalar ise bambaşka bir dünya…

Trabzon’un Of ilçesinden sağa giriyoruz, istikametimiz Çaykara. Uzungöl, Çaykara ilçesine bağlı bir doğa harikası. Burasını sadece bir göl olarak değerlendirmemek gerekiyor, yemekleri ve mimarisi de çok güzel.

Uzungöl’e giden yol insana yeşilin bu kadar çok tonu var mı sorusunu sorduruyor. Bu kadar fazla yeşil tonu ancak buralarda görülür.
Uzungöl, son yıllarda Arap turistlerin en çok ziyaret ettiği yer olmuş. Bu nedenle olsa gerek, helikopterden, deniz bisikletine, kartingden bisiklete birçok alternatif eğlence Uzungöl’ün çevresini işgal etmiş bulunuyor.

Göl’ün çevresinde yürüyüp kalabalıktan uzaklaşmak için köy içinde geziyoruz. Mimari çok güzel doğa harika, ancak artık ahşap ve yöresel mimariye özgü olsa bile başka inşaat yapılmasın.

Uzungöl, alabalığı ile ünlü. Uzungöl’ün en eski tesisi İnanlar’dayız. Tereyağında alabalık çok lezzetli ama bizi asıl kendimizden geçiren fırın sütlaç. Gerçek süt tadını alıyoruz. Şahane bir lezzet, mutlaka denenmeli.

DAĞIN ZİRVESİNDE

Artık yaylalara çıkma vakti. Şansımıza hava güneşli ve çok güzel. Çaykara’dan Ataköy istikametini takip edip tırmanışa geçiyoruz. Köyleri geçiP mezere olarak adlandırılan köy ile yayla arasındaki bölgeye geliyoruz. Burada mola veriyoruz, manzara güzel, etraf rengarenk çiçeklerle dolu. Yol boyunca Rus-Osmanlı savaşında şehit düşmüş askerlerin kabirlerine rastlıyoruz. Sultan Murat da böyle bir yer. Şehitliklerin olduğu ve her yılın 20 Ağustos’unda şenliklerin düzenlenip şehitlerin anıldığı bu yaylada kahvaltımızı ediyoruz.

Hava artık iyice soğumuş, güneşe aldanmamak lazım. Sultan Murat’tan Limon Suyu’na doğru zorlu bir yolculuğa çıkıyoruz. Yol stabil, hızımız 30 km.  Sultan Murat’tan sonra bu bölgedeki ikinci konaklama adresi Limon Suyu. Burada çimenlerin üzerine uzanıp mangal yapılır, top peşinde koşturulur, yürünür, kısaca keyif çatılır.

Limon Suyu’ndan çayın yanında atıştırmalık olarak sarı renkli kurabiyelerden alıyoruz.

Çok geçmeden Kuşmer Yaylası’ndayız. Burası dağların zirvesi.

Biz şanslıyız, konaklama aile yadigarı yayla evdinde.

Yayla’da lüksten uzakta “yaşama mücadelesi” veriyoruz. Keyfimiz yerinde, keşke daha çok kalabilsek…