2 Eylül 2013 Pazartesi

DOĞU KARADENİZ TURU-4
BATUM

Trabzon’a kadar gelip de Batum’u görmemek olmaz. Trabzon-Sarp sınır kapısı yaklaşık 2,5 saat sürüyor. Sınırı geçtikten sonra Batum ise sadece 20 dakikalık bir yol. Batum, Çarlık döneminden kalma güzel binaları, düzgün sokakları ile günübirlik gezi için oldukça uygun bir şehir.

Batum’a arabayla gidiyoruz. Arabanın sınırdan geçebilmesi için yolculardan birine ait olması gerekiyor. Sınırdan geçiş işlemleri de arabanın sahibine ait, yolcular geçiş işlemlerini yaya olarak yapıyor.

Günü birlik girişler için de 15 liralık yurtdışı çıkış harcı ödeniyor. Batum’a geçerken pasaport kullanmadan nüfus cüzdanı ile geçiş yapılıyor sadece bir form dolduruluyor. Araba ile geçişi rahat yapabilmek için yoğun saatlerin dışında sınırda olmak gerekiyor. Biz sabah 9 gibi giriş yaptık ancak dönüşte Türkiye tarafında daha uzun aramalar yapıldığı için beklemek zorunda kaldık. Günü birlik çıkışlarda sigara, alkol, parfüm gümrüğe tabi olduğu için Türk tarafında arabalar aranıyor.

Gürcistan tarafına geçince döviz bürolarından paramızı lariye çeviriyoruz. 1 lira=0,83 lari ediyor. Batum’un içinde 0,84 rakamını da gördük. Paramızı çevirdikten sora yaklaşık 2 kilo metre gidip lukoil benzin istasyonundan depoyu dolduruyoruz. Burada benzin Türkiye’ye göre ucuz. Sonra yaklaşık 20 dakikada Batum’dayız.

Hava çok sıcak. Burası Çoruh nehrinin yarattığı bir ova üzerine kurulu olduğundan düz ve gezilmesi çok kolay bir şehir. Sahil kilometrelerce sürüyor. Yanımızda mayo getirdik ancak zamansızlıktan yüzemedik. Sahiller ücretsiz.

Hummalı bir imar çalışması var Batum’da, 3 yıl önce geldiğimde de aynı şeyi görmüştüm. Birbirinden ilginç binalar inşa ediliyordu. Hemen hemen hepsi otel ve çoğunu Türk inşaat firmaları yapıyor.

Sahilde merkeze yakın bir parka arabamızı bırakıyor.  Tiyatro meydanına gidiyoruz. Batum tiyatrosunun önünde poseidon heykeli bulunuyor. Biraz ilerde bütün ihtişamı ile Medea Heykeli yer alıyor.

Rustaveli ve Chavchavadze caddeleri Batum’un alışveriş mekanları buradan alışveriş yapılabilinir. Goodwill marketten günlük ihtiyaçlar alınabilir.

Piazza meydanına geçiyoruz. Burası Batum’un semboli olarak kabul ediliyor ve Gürcistan’ın en güzel meydanı olarak biliniyor. Sanatsal yapıları, mozaikleri ve vitray eserleri ile dikkat çeken meydan bir şeyler içip soluklanmak için ideal. Meydanda bulunan saat kulesi, her üç saatte bir Gürcistan marşını çalıyor.

Sahile iniyoruz, plaja giriş ücretsiz. Kilometrelerce uzunluktaki sahillere paralel parklar da çok güzel. Göletleri, çiçekleri, yürüyüş yolu ile gezmeye değer. Liman çevresinde İzmir saat kulesinin bir benzerini, gemileri ve güzel peyzajı da görmek mümkün.