22 Eylül 2012 Cumartesi

HAFTASONU AĞVA

İstanbul’un yakın çevresindeki Ağva, denizi kucaklayan dereleriyle, 3 kilometrelik plajıyla, yemyeşil doğasıyla hafta sonu için ideal bir şehirden kaçış rotası.
Ağva’ya gitmek için birkaç güzergah var. Biz giderken orman yolunu, dönüşte ise sahil yolunu tercih ettik.

Şile üzerinden gidilen Ağva’da orman yolundan ilerlemek için Teke sapağını kullanmak gerekiyor. Şile Ağva arası yaklaşık 45 kilometre.Ormanların, yeşilliklerin ve köylerin arasından geçen virajlı bir yol bu. Hızlı gitmek imkansız, üçüncü vitese takıp doğanın keyfini sürmek ve sabırlı olmak gerek. Acelesi olanlar bu yolu tercih etmemeli. Dolayısıyla sahile göre daha uzun sürüyor.

Arabanın camlarını açıyoruz, temiz havayı içimize çekerken, yol üzerinde mola vermeye karar veriyoruz. Göçmen köylerinin de bulunduğu bu güzergahta Boşnak böreği yapan, köy kahvaltısı veren mekanlar bulunuyor. Birinde duruyoruz, Boşnak böreği yemek istiyoruz ancak bulamıyoruz, sonunda mısır yemeğe karar veriyoruz. Köylü bir çiftin yol kenarına kurduğu sobada haşlanan mısırlar ve odun ateşinde pişen çayın lezzeti harika. Hele sobadan çıkan dumanın kokusu bile güzel. Her zamanki gibi ayağımız uğurlu geliyor, bir anda burası da kalabalıklaşıyor.

Sonra yeniden yola koyuluyoruz. Burnumuza deniz kokusu geliyor.  Ağva’ya geldik…

Karnımız acıkıyor, buraya gelirken aklımızda balık yemek var. Sahile iniyoruz, plaja bakan bir restoranda balık ekmek ve gözleme yiyoruz, her ikisinin de tadı çok güzel. Yemeğimizi  köpecikle paylaşıyoruz. Objektife mahsun mahsun bakıyor.

Artık Ağva’yı keşfetme zamanı. Burası çok küçük bir kasaba. Burası denize girmek ya da nehir kenarlarındaki tesislerde dinlenmek için tercih ediliyor. Gittiğimizde yazdan kalma bir gündü, ancak rüzgar nedeniyle oldukça dalgalı olan deniz bizi çekmiyor.

Sahilde geziyoruz, deniz fenerine doğru yürüyoruz.

Yeşilçay tam da bu noktada deniz ile buluşuyor.

Denize giremeyince tekne turuna katılıyoruz.

Ardından Ağva’nın içini geziyoruz. Burada Şile bezi satan dükkanlar bulunuyor, birçok balık restoranı da mevcut.

Ağva’daki ikinci dereye de uğramadan dönmüyoruz. Göksü deresinin her iki yanında da butik oteller ve restoranlar yer alıyor. Burada da tekne turu yapmak mümkün.

Dönüşe geçiyoruz, bu sefer sahil yolunu kullanıyoruz. Sahil yolu daha kısa sürüyor, yol daha rahat.