19 Mart 2013 Salı

ŞİRİN BİR EGE KASABASI: URLA

Güzel İzmirimin güzel ilçesi Urla, Ekim 2012’de bayram tatilimizi orada geçirdik. Burayı çok sevdim, sonbaharın sakinliği Urla’yı daha da çekici hale getirdi.

Urla İzmir’e sadece 35 km uzaklıkta. Günü birlik de gitmesi kolay, İzmir’e çok yakın, İzmirlinin yazlık mekanı.

Urla merkeze geldikten sonra sahile doğru devam edince yazlıklar başlar. Biz otelimizi limana yakın tercih ettik. Manzaramız deniz olsun istedik. Burası sonbaharda sakin ve ıssız. Tam bana göre…

Sabahları kahvaltı sonrası limana doğru yürüyüş, hava güneşli, yazdan kalma günler yaşıyoruz.

Bir de Urla’ya tepeden bakalım diyoruz. Güvendik Tepesi Urla sahil ve adalar manzaralı. Ancak bakımsız ve tekinsiz geldi bize, yazları burası daha bir canlı oluyormuş diye duyduk.

Yeniden sahile iniyoruz. Yol üzerinde Gelinkaya’yı görüyoruz.

Evleri de güzel Urla'nın

Hele Nar ağaçları onlar ayrı bir güzeldi.

Biraz ilerde Tanju Okan Parkı karşımıza çıkıyor.

Urla, doğal güzelliklerinin yanında tarihi açıdan da zengin. Su altındaki Roma Yolu, Karantina Adası, Urla merkezdeki çeşme sadece birkaçı…